این مقاله حاصل اختصاص یک دهه زمان محققان دانشگاه MIT در خصوص مدل کسب و کار میباشد. ابتدا مفهوم آن با چند مطالعه موردی معرفی و سپس عوامل مهم در نوآوری در مدل کسب و کار تشریح میشوند.
شرکتها اغلب تلاشهای قابل توجهی برای نوآورانه کردن فرآیندها و محصولات خود انجام میدهند تا به رشد درآمد و حفظ یا افزایش حاشیه سود برسند. اما نوآوری هایی که منجر به بهبود فرآیندها و محصولات شوند، اغلب پر هزینه و زمانبر هستند، و نیازمند سرمایهگذاری قابل توجهی در همه مسائل از تحقیق و توسعه تا منابع خاص، کارخانهها و تجهیزات جدید و حتی واحدهای جدید کسب و کار هستند. با این وجود بازگشت سرمایه آینده این سرمایهگذاریها همیشه نامعلوم است. امروزه شرکتهای بیشتری با توجه به تردیدی که نسبت به این سرمایهگذاریهای بسیار بزرگ دارند، به سوی نوآوری در مدل کسب و کار بهعنوان جایگزین یا تکمیلکننده نوآوری محصول یا فرآیند میروند.
درباره این سایت